marți, 14 februarie 2012

Gaselnite




Doua:

Prima: de ce mi s-a complicat un torticolis oarecare: un omoplat suprasolicitat impreuna cu un umar sucit s-au adunat si sfatuit sa urce spre zone mai sensibile ca destul au scartait degeaba pe separatelea.

Am ajuns dependenta de injectia aia buna, pe care o simti cum ti se insinueaza prin tesuturi direct unde te cruceste durerea. I-am zis domnului doctor ca pe motiv de viata responsabila o las balta cu derivatul din diazepam, si vine si-mi tranteste pe reteta unul inrudit cu morfina, ca el intelege ca de asta am eu nevoie, de o treapta mai inalta. Daca nu i-as fi zis ca nu-mi place sa ametesc si sa mi se invarta cerul cu curu-n sus. Imi zice trei pe zi. Iau una seara, si blestem singura prin casa ca ma traznesc lata si n-are cine ma culege ca toti dorm. Ajung cu chiu cu vai in dormitor, cu un lighean mic de plastic roz, frumos tare, sa-l pun langa mine ca nu-ti povestesc ce senzatie ca-ti vomiti tot ce ai de la plamani in jos iti da pilula aia. Abia ma misc, nu atat sa nu deranjez, cat sa nu ma zdruncin. Racnet scurt. Racnet lung si infuriat. Esti nebuna!
A doua zi detaliile: parca erai o aratare cu aura aia roz (ligheanul) in brate, la nivelul capului. Era sa crap de spaima.

A doua: De ce femeile fac cezariana la mine in tara. Nu ma refer la medici. Pur si simplu de ce au inceput dintr-o data sa faca cezariana electiva. Nu am verificat raspunsul, dar mi-e valabil: cred ca dupa zona de pana in '89 femeile au considerat cezariana ca un plus al emanciparii de dupa dictatura: odata ce au putut planifica sarcinile/avorturile/familia/viata de cuplu (zi-i cum vrei in functie de cat de diplomat esti), era un pas minim sa considere si nasterea ca un detaliu sub control, direct opus travaliului umilitor - imi inchipui - din spitalele comuniste. Acum doua saptamani, cand mi s-a luminat ca orfelinatul de bebelusi era exact langa spitalul de la mine din oras, am inteles ca e un feminism prost inteles; nu degeaba aud mereu direct de la soti: nooo, a facut ceza, ca sa nu sufere, iti dai seama. Foarte asexuat si douazeci si unu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu