duminică, 5 februarie 2012

Dexeus




Si ma-sa care l-o facut pe el:
Acum cateva zile s-a intamplat lucrul ala greu care n-ar trebui sa se intample nicicand, niciunde in ziua de azi, nici la spital, nici acasa.

Stirea e aici.
Nu am ce sa comentez la "unknown complications".
Pardon: toata lumea e sigura ca in spital nu ar fi murit??

Cum travaliul a avut loc acasa, stirea e coapta pe spuza asta.

Stiri cu sintaxa similara si complementul circumstantial de loc diferit de genul: Femeie, adepta a nasterii in spital moare din cauza  unei infectii spitalicesti n-o sa vezi.

Asta nu e stire, ca nu da motiv de polemica.
Nu vroiam sa preiau vuietul asta, chiar deloc, dar stimatul domn Dexeus ma cauta cu lumanarea.

Dexeus are o clinica in Barcelona: clinica Dexeus. Privata de ginecologie. O maternitate unde mergea lumea buna pe vremuri si mai oricine azi, ca la taiere la abator. Ditamai doamna directoare de unde lucram inainte de a fi mama mi-a zis ca i-au facut de toate acolo. Eram deja gravida cu fata. Tot la servici, in aceeasi epoca, un bancher mi-a descris la telefon povestea de groaza a nevesti-sii: perineu distrus si pubis sfasiat la clinica Dexeus; m-a lasat fara replica, a fost singura data cand cineva de la o banca aproape plangea in telefon.

Domnul doctor se agata de vestea cu moartea australiencei ca sa scoata urmatorul sirag de perle:
"Aparte de que las mujeres ya no tienen la condición física necesaria para este tipo de partos, se ha investigado mucho para evitar las complicaciones tanto para las madres como los hijos.
Los partos en casa son una moda que implica correr muchos riesgos para la salud."

unu: ca femeile nu mai au conditia fizica necesara pentru tipul acesta de nasteri (domiciliare, n.m.)
doi: s-a investigat mult ca sa se evite complicatiile atat pentru mame cat si pentru copii.
trei: refuz sa traduc imbecilitatea pe care o zice.

unu: ca femeile nu mai au conditia fizica necesara pentru tipul acesta de nasteri

Tiiii: in trei generatii femeile am involuat cat s-ar cracana de soc Darwin in mormant: strabunica era complet apta sa aduca Feti-Frumosi pe lume, iar eu sunt undeva intre amoeba si  amfibie.

Mai sa fie, si mama dumitale cum de te-a nascut acasa, ea cum a putut?
Pe deasupra e adevarat, viata bate filmul mereu.

doi: s-a investigat mult ca sa se evite complicatiile atat pentru mame cat si pentru copii.

Te cred. Dar na, asa pentru statistici, s-o intrebam si pe fata aia cu pubisul distrus, sa vedem ce zice, si pe toate prietenele ei de generatie.

trei: "Los partos en casa son una moda que implica correr muchos riesgos para la salud."
M-am mai calmat: "Nasterile acasa sunt o moda care implica sa asumi multe riscuri pentru sanatate"

Daca spunem ca e o moda pot afirma in sfarsit fericita: femeile sunt toate, pana la nasterea in mediu spitalicesc, sfarsitul sec.XIX, niste fashion victims.
Oamenii s-au nascut si Pamantul e populat de la Adam si Eva incoace fiindca noi gratioasele urmam o moda, aia de a naste acasa.

Si cu riscurile n-ai putut evita sa strangi surubul.
Drobul de sare. Problema e ca poate sa cada si la mine acasa, si la matale la sanatoriul pentru gravide.
Am zis sanatoriu? De ce erau bolnave?



Azi, 6 februarie, o scrisoare diplomatica din partea domnului doctor isi cere scuze pentru formularile nefericite cu care i s-au publicat stramb cuvintele. Aici e.

10 comentarii:

  1. Este momentul sa mai stranga niste cliente la abator, Paula....L-am vazut pe Dexeus odata la emisiunea aia lui Albert Om, l-au prezentat ca pe un mic (sau mare) Dumnezeu....Eu nu ma mai enervez cu chestiile astea, am ajuns la concluzia ca fiecare (femeie) trebuie sa-si activeze propiile filtre de realitate (cu alte cuvinte, fiecare pana unde o duce capul), uita-te cate ii iau apararea doctorului astuia si-l si mai lauda....

    RăspundețiȘtergere
  2. Da? O sa ma uit si eu, am inteles ca unii au dat-o-n bara direct mergand la Invitat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Spre exemplu Pilar Rahola, care mi-era odioasa inainte, si dupa Invitat si mai mult...

    Ai gasit link-ul? (eu l-am vazut chiar in seara respectiva, marturisesc ca a fost emisiunea cea mai asteptata pentru mine, mai mult chiar decat Punset)

    RăspundețiȘtergere
  4. Spre exemplu Pilar Rahola, care mi-era odioasa inainte, si dupa Invitat si mai mult...

    Ai gasit link-ul? (eu l-am vazut chiar in seara respectiva, marturisesc ca a fost emisiunea cea mai asteptata pentru mine, mai mult chiar decat Punset)

    RăspundețiȘtergere
  5. Uite ca l-am gasit eu: http://blogs.tv3.cat/elconvidat.php?itemid=42747

    Capitolul meu preferat e acela cu Gerard Quintana....

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu l-am cautat, facem placintele. Nu-ti zic ce ninge cu faina pe la noi acas.

    Eu am vazut doar cel cu Teresa Forcades intreg si un fragment in care mi s-a parut ca Sardà avea servitoare.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce-mi mai lipsea sa vad pe ziua de azi: servitoarea cu manusi chirurgice.

    RăspundețiȘtergere
  8. Hm. Noroc ca-s la distanta. C-altfel, conditie fizica sa-i trag un cap in nas lu' nenea asta as cam avea...

    Da' acu' pe-un ton mai aproape de serios: prietenu' Dexeus ce studiu citeaza cand emite gogomania aia legata de conditia fizica?
    Pentru ca daca te prevalezi de aura stiintifica a meseriei, ar trebui sa te si exprimi in linie cu ea..
    In absenta oricaror date statistice relevante si indisputabile, tind sa cred (ce parsiv!) ca sursa studiului ar putea fi si foamea dumisale de bani...

    RăspundețiȘtergere
  9. A zis-o: la minutul 32, la intrebarea daca D Senior & Junior au asistat la nasterea copiilor lor(gemeni) fiu-sau (ah, tineretea)spune ca el la nevasta-sa da, ca era mai simplu: cezariana. Haaaaa!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ma gindeam cum ar fi daca femeile s-ar aliena atit de tare de-a lungul evolutiei de corpurile lor incit sa nu mai poata/stie/vrea sa nasca natural. Dupa un moment (de genu' Dexeus) paranoia mea, nici nu mi se pare asa de deplasata, mai ales ca Dexeusi (ma amuza numele lui; stiu n-ar trebui, dar nu ma abtin)din astia sint pe toate drumurile.

    RăspundețiȘtergere