vineri, 27 iulie 2012

De ce am nascut acasa







Nu am zis-o pana acum in mod special.

Asadar:

  • Fiindca nu am un uter de guerila, nu-mi place sa fiu carne de tun.

  • Nu-mi plac nici jocurile de noroc, sa las pe seama aleatoriului un eveniment atat de important era prea riscant pentru noi doi.

  • Fiindca ma durea starea de bine a copilului din burta si a celui de-acasa, si mai putin schimbarea sistemului. Nu militez sa schimb sistemul, monstrul asta sa deschida singur ochii si sa-si schimbe culorile. Sa nu crezi ca e greu, eu am nascut in 2009, si cred ca prin 2010, data fiind cererea, casele de asigurari private de aici au inceput sa plateasca asistenta nasterilor acasa....

  • Fiindca nu-mi place sa-mi vad procesele intime legate de iubire desenate pe un grafic oscilant.

  • Fiindca oricati ecografisti, ginecologi, obstetricieni excelenti te-ar urmari in timpul sarcinii, la ora adevarului intra prea multe variabile in discutie.

  • Fiindca orice obstetrician e in primul rand chirurg.

  • Nu stiu cine esti citind, mi-e totuna de ma crezi sau nu, am petrecut doi ani jumate din viata cautand solutia mea: Fiindca pentru mine era cel mai sigur.

  • Pentru ca timpul costa foarte mult. N-are pret.

  • Si teama celui cu un nume, un salariu, un protocol, un sef si un spital in spate (si cine stie cate altele) cantareste la fel de mult. Fara de pret.

  • Fiindca imi place sa-mi decid eu ragazurile.

  • Fiindca bacteriile mele si cele din casa noastra sunt mai sanatoase decat ale lui X care "mi-ar fi nascut" pruncul cu bisturiu, cu forceps sau "doar" cu cotul.

  • Pentru ca nu se poate sa impaci si capra, si varza.
Restul, logice si sentimentale, nu e nevoie sa le mai zic.
Daca toate astea ar fi fost altfel, da, as fi calcat pragul spitalului, sanatoasa fiind.

O cale de mijloc e aici. Daca in America e posibil asa ceva, cu rata de cezariene delirante pe care le au, poate nebuna nu sunt eu.



Legenda: rata cezarienelor in casa de nasteri a lnei May Gaskin, intre 1970-2010.




6 comentarii:

  1. Tu ai dat link pe undeva, Raluca?

    RăspundețiȘtergere
  2. M-ai prins. Pe FB. Iar ai avut multi vizitatori? :)
    (zi-mi din timp cand nu e de dat, mai bine citesc sub patura decat sa pui blogul pe secret)

    RăspundețiȘtergere
  3. Iar, mulți. Dimpotrivă, multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Paula, te admir. Textul asta e ca un manifest, plin de asumare, curaj, realitate, fara compromisuri. Si e cu atit mai autentic cu cit puncteaza motivele din spatele unei alte fete a ideologiei medicale la care atit de multe femei ne-am supus.

    RăspundețiȘtergere
  5. Oana, am trecut si eu prin fata ideologiei medicale, si ne-am ales cu o unnecesarean. Am zis mereu, curaj ar fi fost sa repet experiența. Multumesc de gând.

    RăspundețiȘtergere