vineri, 25 noiembrie 2011

Iara

Ma ustura pe suflet. Nu ma pot abtine, nu inteleg cine le tine asa legate la ochi:

"Daca-mi permiti un comentariu: ar fi util pentru gravide sa inceapa sa se gandeasca la un detaliu esential: depinde mult mai mult de tine sa nasti decat de medicul care te asista. Sper sa fiu inteleasa bine: teama de a nu fi asistata de medicul "tau" e o teama inutila, care n-ar trebui sa existe. Uneori sa nasti cu medicul de garda e un noroc, gandeste-te ca in teorie el nu se grabeste, e de garda. Doctorita ta, trezita in miez de noapte, intre teama ta si putina dispozitie a ei, fa ecuatia singura.
Niciodata n-am inteles obsesia femeilor fata de ginecologul personal. Pentru unele e mai important decat propriul partener, fidelitatea fata de ginecolog e exemplara. Bineinteles ca daca tii neaparat sa nasti "cu ea" cel mai simplu e cezariana programata, e perfect pentru amandoua.

De aia arata cum arata statisticile in Romania, ce nu inteleg de unde s-a generalizat fixatia asta de a naste musai cu medicul meu. E o prostie cat casa. Important e sa nasti in conditii respectuase fata de gravida si nou-nascut, si in multe situatii asta se mascheaza sub intelegerea unei cezariene elective. E foarte trist.
Pentru mine se cheama abuz de putere. Caci in loc sa fie vorba de consimtamantul informat al gravidei, vorbim de un consimtamant ne/prost/dez-informat. Tu vrei musai sa nasti cu doctorul tau si accepti o chirurgie foarte serioasa ca mod de venire pe lume a copilului tau, in conditiile in care e vorba de o gravida sanatoasa, o sarcina normala si nimeni bolnav. E deprimant."

7 comentarii:

  1. Parfect adevarat! Dar cite stiu asta?? Si evident doctorii ginecologi intretin obiceiul Am nascut la 25 de ani cu "medicul meu" si la 40 cu o moasa, a doua nastere a fost superba...prima ca la uzina, asa cum e obiceiul , a doua fara perfuzii, oxigen, epiziotomie sau altele. Pacat ca la prima nastere , din cauza ochelerilor de cal nu stiam ca se poate si altceva. Un lucru care m-a socat : am auzit la cineva de cezariana programata pentru ca era un copil "pretios"(era un FIV), de parca nu toti copiii sunt pretiosi. Bravo pentru blogul asta de cind l-am descoperit vin des pe aici.
    Ana

    RăspundețiȘtergere
  2. Pacat nu, datorita primei dati ai putut alege mai bine a doua oara.

    Dada, si pe mine ma socheaza asta cu pretiosul, cum ar veni am avut inconstienta sa vreau o nastere fara bisturiu fiindca putin imi pasa de siguranta vietii copilului meu. Asta si aia cu " am ales cezariana ca sa nu sufar nici eu, nici copilul" ma termina.

    Multumesc de lectura, Ana!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai bine alegeam de la inceput, dar la prima eram in "sistem", nu stiam ca exista si altceva, la a doua nu mai eram in Romania. Retrospectiv, prima mi s-a parut umilitoare, mi s-a furat nasterea, iar a doua oara as fi nascut si acasa, dar am ales varianta cu moasa din cauza sumbrelor previziuni ale ginecologilor din propria-mi familie si a virstei "inaintate din punctul lor de vedere. Chiar si asa am fost considerata o nebuna, ca doar(dupa aceiasi medici) o proaspata lauza se poate goli in 5 minute de singe si o moasa n-are ce sa-i faca... Cu asa discursuri nu-i de mirare ca in Romania nasterea e ultramedicalizata, in cel mai bun caz programata, ca altfel cezariana e calea cea mai sigura. Si multi nu stiu ca pozitia ginecologica e pentru confortul doctorilor , nu al mamelor. Dupa a doua nastere, cind puteam topai fara nici o grija, mi-am adus aminte de mine si de toate prospetele maici din spitalul din Romania, care zile intregi dupa ce nascuseram, ne tiram cu greu, abia mergind...
    Cu drag,
    Ana

    RăspundețiȘtergere
  4. Tin sa clarific: tu esti Ana, nu un alter-ego al meu care scrie cu un pseudonim la comentarii.

    Poate suntem surori.
    Sau macar femei care cred la fel.

    Ma bucur ca esti aici.

    RăspundețiȘtergere
  5. De-aia ma simt asa bine la tine pe blog. Credem la fel... Ana

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu zic ca asta e rezultatul cultivarii, de mult prea multa, a mitului incompetentei feminine.
    Femeie = fara minte, cum sa lasam la indemana ei/lor ceva atat de important si misterios cum e nasterea?
    Nu-nu, sa ne bagam, sa intervenim, sa preluam tot.

    Normal ca nu crezi ca te descurci fara medic, daca (aproape) toate mesajele cu care esti bombardata in sarcina se refera la importanta alegerii medicului, la sfatul medicului, la vizitele la medic... Nu ca astea n-ar conta, dar nu sunt esentiale. Esentialul, de cele mai multe ori, nici nu transpare. In cel mai fericit caz, aflam dupa ca exista.

    RăspundețiȘtergere
  7. Da. Femeile sunt puternice, si afla asta abia dupa ce au pruncul in brate.

    Nu vreau sa intru intr-un discurs feminist si mai extrem decat cel care e deja, le las pe altele sa o zica, vezi video-uri spre care trimit de aici.

    RăspundețiȘtergere