duminică, 15 ianuarie 2012

De sezon


Vazand dramele pe care le traieste frate-su cu gradinita, fata, catre mine: Mama, eu de ce n-am mers la gradinita?

*

[e] continua sa fie egal cu [a]:
Se bat pe o moneda de cinci bani.
Il trimit pe baiat sa-i ceara un euro lui taica-sau.
Tinta catre el: Papa, da-mi un Auro!
Am auzit la doamne care inca traiesc in era pesetei (eu n-am cunoscut-o decat ca charm la bratara) ebros, leuros in loc de euro.
Auro vine sa le tina companie astor doi termeni minunati.

*
Seara, dupa ce ma bazaie la cap sa mergem in patul nostru, si eu il duc cu povestile ca acuma mergem, poate-poate doarme cu fetele si ma repar de torticolis daca nu trage de mine, la vreo ora asa de insistenta, se da jos convins: "Pues ma duc eu". Si o taie.

*

Dupa ce a balotat vreo cinci sarmale: Mama, am burta mare.

*

Sora-sa: Mama, tu de ce stii tot?
Nu stiu tot.
Stii mai mult ca papa.

*

Pe douazeci ianuarie face aceeasi varsta la care sora lui a avut un fratior.
In ziua aceea ea a crescut cu totul dintr-odata, ochii, manutele, urechiusele, ea toata.
Imi inchipui ca o vedeam "mare" daca am avut inconstienta sa consideram ca o sa putem cu doi mici.
Azi ma uit la el si il vad mic, ma intreb cum de o vedeam pe ea mare.
Si ceilalti spun la fel, ca era asa de mica. E mic.
Uneori ma gandesc ca poate nu-si da jos de tot dodotul/pampersul fiindca simte ca iubesc sa-l schimb.
Pe de alta parte simt ca se face mare caci uneori, cand face cate-o traznaie, ne spune ridicand din umeri ghemuit: es que eu sunt mic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu