duminică, 5 septembrie 2010

Tandem

Din ce am trait, imi permit sa spun ca nu prea ai nevoie de nici un video sau imagine de tandem. Foarte important e sa pui bine bebe mic la san, el trebuie sa fie mufat atent caci el si tu trebuie sa va invatati unul cu altul.
Ca mame veterane, pare ca daca am dat san atatea luni (sau ani) unui copil, cel de-al doilea vine cu lectia invatata. Adica iti vine sa-l pui la piept oricum, ca pe ala mare. Tu centreaza-te in cel mic. Cel "mare" o sa suga cum si cand poate, facand podul, din genunchi, stand in cap, furandu-te cand te prinde intr-o clipa libera...Pe de alta parte, tandem nu inseamna neaparat 2 tzatze ocupate simultan, cel mai adesea e consecutiv (si intensiv)...Recunosc ca a-mi vedea fetita bagandu-i lui frate-su de doua zile tzatza in gura in timp ce ea sugea la greu si radea in hohote e una din imaginile cele mai bestiale din toata viata mea.
Felicitari pentru preferintele baiatului, esti una din norocoasele carora nu li s-au intarcat copilul pe timpul celei de-a doua sarcini: desi s-a micsorat simtitor (si vizibil) productia prin luna a cincea, desi iti sun sanii foarte sensibili, desi nu ai auzit din folclor nici o experienta ne-virtuala, desi presiunea sociala (si familiala uneori) v-au repetat, tie si copilului, ca "ce rusine", desi ati stat niste zile separati, desi gustul s-a schimbat complet (sanii se pregatesc treptat sa faca iar calostru), el mai vrea. Si tu mai vrei. E decizia voastra, sunteti singurele parti implicate direct, si numai de unul din voi doi depinde pana unde mergeti. De aceea nu cred ca ai nevoie de vreo bibliografie. Cand baiatul avea 2 zile, fata m-a privit adanc in ochi si mi-a zis stralucind de fericire: "Mama, este muuuuuuuult lapte". Uau! A valorat cat toate studiile. Tot in primele zile m-am uimit ca baiatul n-a facut icter, ca toti nou-nascutii. Cum sa faca, daca nu trebuia face aproape nici un efort ca sa scoata lapte, multumita fetei lui ii venea pica para malaiata! Pana sa caut nu cunosteam nici eu pe nimeni care sa alapteze dupa un an, acum cunosc vreo 3 care au alaptat in tandem, asta personal, ca dupa aia asa de la distanta cunosc destule. Oricum sa stai foarte linistita: pe cel mic nu il privezi de nimic dand lapte celui mare, dimpotriva. (Am niste grafice de compozitie a laptelui in tandem comparat cu alaptat 1 copil, daca te intereseaza ti le pot trimite). Nici cand e in burta, nici dupa ce se naste. Eu care eram disperata sa nasc (am asteptat pana la 42+2) te asigur ca faptul ca fata sugea nu mi-a provocat nici o amarata de contractie cu efect. Iar dupa ce se naste totul sunt beneficii, pana cand te tin baierele inimii pentru tandem. Pe mine m-au tinut 8 luni, pana de Craciun (2009). Sa fiti fericiti cat dureaza! E solicitant, dar merita! Si oricum totul e foarte relativ, pentru mine solicitant ar fi sa culc 2 bebelusi in 2 camere diferite si sa ma ridic sa pregatesc + incalzesc biberoane pe timp de noapte pentru a le distribui in stanga si-n dreapta, in schimb e foarte practic sa-mi anesteziez copiii cu tzatza, in 2 minute adormeau. Dar asa sunt eu, mai putoare.

2 comentarii:

  1. mai, citesc sectiunea forum. superbe postari, esti o femeie deosebita.

    da-mi si mie graficele alea cu laptele in tandem te rog. buneasca @ gmail . com, scoti tu spatiile.

    RăspundețiȘtergere
  2. Trebuie sa le caut.
    Deosebita nu stiu, dar am fost de cateva ori atentionata ca sunt cam brusca in exprimare pe forumul de unde am copiat textele.

    RăspundețiȘtergere