miercuri, 29 septembrie 2010

De la altii



A. are un joc nou cu frate-sau: de nici o luna de cand a inceput gradinita, striga ascutit catre el toata dupa-amiaza: castigat! castigat! castigat! Cu fata la perete! Nu te misti de pe scaun!


***
Mama de trei copii, rusinos (rusinea mea) de tanara, complet depasita de situatie: "Viata noastra nu e a noastra!".
Mi-a zis ca o ajuta frate-su adolescent. Inainte o ajuta un cumnat cu copiii, tot foarte tanar. Intre sindromul lui Ulise si nebunia de alergat dupa prunci, cred ca a dat in depresie si i-a parasit. Am vorbit odata cu el, l-am intrebat de ce e trist. Mi-a spus ca e foarte greu si in acel moment s-a trezit al treilea, din carucior. Mi-a zis atunci: acum devine si mai greu. Ii era dor de tara lui.

Literal: "Mi-e dor de mama. Daca e mama, e soare, fara ea e totul in umbra". Uneori oamenii cei mai simpli, cu un vocabular minim (ca sa zica umbra mi-a aratat cerul innorat, ca nu stia) scot niste bombe de te trezesc din apatie.


***

El osito Lulú

O sa ramana un scurt metraj din topul personal. Un coleg de-al fetei vine urland catre bunica-sa, improscand din plans faramituri de chec incleiate de ciocolata, ininteligibil, intre gura plina si necaz, jumatate in catalana, jumatate in spaniola: "M'han destrossat el ositoooo!", cu ursuletul ciuntit in mana.
Ma fascineaza porcariile pe care pot da banii adultii, si eu sunt prima care am ajuns sa cumpar ciudatenii despre care nici nu stiam ca exista: iaurt lichid - de ce?! -, râme care trebuie bagate in congelator ca sa devina comestibile)...
***
Acum cateva saptamani, in statia de autobuz, un monsieur impunator ii vorbeste in franceza baiatului: "Daca n-ar fi pentru ca voi existati, viata n-ar avea sens. O sa traiesti regeste. Cand o sa fii tu mare o sa treaca autobuzele unul dupa altul. Pacat ca deranjati noaptea. Si biberoanele, si piureurile..."
Ah, si ce bine incepuseti...
***
La sedinta cu parintii ne-a spus educatoarea ca invata mult de la copii cand ii lasa sa se joace liber in ludoteca: fetitele cumpara ca bezmeticele din super, produse la gramada aruncate cu bratul in carucior, in timp ce vorbesc (hmhm, citeste racnesc) la telefon si mai si zgaltaie o papusa pe umar. Ne-a mai zis sa stam linistiti, ca generatiile masculine viitoare vin in forta: toti baieteii calca, se ocupa cu bucataritul si cu tinut bebelusii in brate.
A inceput sa-mi placa de educatoare, incepusem sa cred ca nu avea timp sa priveasca, intre atatea pedepseli.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu