vineri, 20 august 2010

August



Dimineata de inceput de august.
Ii tai baiatului bucatele minuscule de pui.
Cealalta se uita la desene animate.
Dupa primele imbucaturi de foame, ne uitam siderati cum ia in penseta degetelelor o bucatica, si in cealalta manuta alte doua, se duce sfoara la sora-sa si i le baga in gura, intai pe cea dintre degete, apoi comoara din pumn.
Noroc ca am vazut amandoi scena asta, altfel cine m-ar crede am asistat la un moment atat de fratern? Care de fapt e doar jucaus.


Tot dimineata.
Din adezive cu ochi, nas, sprancene, par, gura, construieste o figura umana.
Catre tata-sau: Acuma o sa-i pun un zambet tamp (sonrisa tonta).
Peste doua minute: Si o privire trista.
Ce mai, total look de vacanta pe sfarsite.
***
Iara dimineata, cand reusesc sa-mi urnesc oasele din pat, paracioasa mea preferata: Mama, a venit un planeta din astia...
Glosa la informatie:
  • planeta in cat/sp e masculin;
  • a venit un muncitor, ceea ce la mine acasa se numeste un meserias, sa repare la bucatarie;
  • in spaniola se numeste fontanero, in catalana paleta. Pe o prietena din Madrid o distreaza teribil echivalentul din catalana; adevarul e ca n-am auzit niciodata pe aici zicand fontanero, cei ce vorbesc spaniola (si toti vorbesc spaniola in domeniul asta) isi zic tot paleta. Si beau trifazice la 9 dimineata si incep orice fraza asa: " Ehhhque...doamna...cine v-a reparat dumneavoastra asta inainte? Aici trebuie refacut tot";
  • Tot inceputul lui august a dat roata planeta pe la noi. Mi-am zis ca a venit momentul sa vorbim de constelatii cu fata mea, si m-am trezit intreband daca Pamantul e o planeta. Nu pricep cum de simplul fapt de a sta agatata de Calea Lactee echivaleaza cu o spalare de creier. Pana la urma avea dreptate barbata-miu ca fanaticele astea cu tzatza suntem de fapt o secta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu