luni, 16 aprilie 2012

Doula



Am o amica doula. S-a format ca atare intre primul si al doilea copil, cu Michel Odent intre altii.
Am intrebat-o, dupa al treilea copil: Ai avut o doula la nasterea asta?
Nu, nu am gasit niciuna de care sa-mi placa cu adevarat.
In spaniola ar suna "In casa fierarului cutitul e de lemn."

Aici vreau doar sa spun ca o doula - insotitoare la nastere - trebuie aleasa cu foarte mare grija.
Nu e personal specializat, nu "stie" sa faca nimic, "doar" te insoteste in travaliu.
Ca atare o alegi dupa afinitati, nu dupa competenta tehnica.
La un medic sau o moasa beneficiile depasesc neajunsurile: e sever, fumator, adict al bisturiului, grabit, nu e mama la randul ei etc.
O doula nu, trebuie sa o placi in stare rationala, ca sa o poti accepta in situatia aia in care habar n-ai cum o sa reactionezi.

Cred ca ideal ar fi sa fie cat mai multe, ca sa o poti alege pe cea care ti se potriveste.
Personal mi s-a parut mai necesara singuratatea decat compania.
Recomand cu caldura intalniri prelungite cu cea pe care ai dori s-o ai langa tine, e important pentru a stabili spatiul dintre doua femei.

Ce n-as fi suportat la o doula:
Sa ma infantilizeze.
Sa fie mai puternica, mai motivata, mai sufocanta decat propria situatie.
Sa vorbeasca gen proasta-n targ. Pentru altele poate e importanta muzica, sotul prezent, dansul, lumanarile parfumate, eu stiu clar (stiam si dinainte) ca vreau liniste.

Toate astea trebuie vorbite inainte de petrecere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu