luni, 4 aprilie 2011

La ora lui nani (cand ce se spune e de-adevaratelea, fara intonatii de la alti copii): -Mama, cand o sa am un bebe o sa-l chem cu un nume foarte frumos.
... Bai, m-am emotionat.
-Da, o sa-i pui numele care-ti place tie.
-Si cognom?
- Numele de familie nu il poti sti acuma.

E intrigata ca eu am numai unul, pe cand toti ceilalti au doua. Cunoaste de anul trecut toate numele celor patruzeci si noua de colegi, la unii si numele fratilor. Mi-a zis educatoarea ca asta fac copiii timizi, intai analizeaza tot ce e in jur. Si-a petrecut primele luni cunoscandu-i pe ceilalti, nu zicea nici pas. Azi e printre cei mai nazbatiosi.

Varianta la "cum il cheama pe..."? e mereu "cum isi zice X"? sau "mama, tu stii cum se zice senyora aia". Asta e calc direct de la catalanul "... es diu" = "pe X il cheama"

Un comentariu:

  1. Hihi, Ania mă întreabă: "Cine-l cheamă pe X"?
    "CUM îl cheamă, o corectez eu."
    Invariabil, îmi răspunde: "Nu tiu".

    RăspundețiȘtergere