miercuri, 30 mai 2012

Mamifer



M-am trezit cu o fulgerare electrica pe sira spinarii in fata tabloului urmator: doua mame care au nascut pui vii ii hranesc cu lapte.

Nu stiu bine ce din situatie mi-a dat asa o neliniste: poate numarul demandantilor, sau vocile tanguitoare si cu pretentii la unison.

Am fugarit minisenzatia de sufocare cu gandul: oricum ele n-au altceva de facut, si vine genetic dedicatia pentru cincisprezece deodata.

Nu crezi ca exact in secunda urmatoare s-au pus de acord AMANDOUA si s-au tolanit pe burta, taind scurt accesul. Sa vezi urlete si proteste.

M-am uitat cu gura cascata cum cei mici s-au resemnat unul cate unul si au ales ce le-a ramas: cate un loc inghesuit pe spinarea mamei. Bine bine, fara lapte, dar la cald.

Apoi am prins un semn de instinct de autoconservare: mi-e totuna de la cine, lapte sa fie!
Langa mine, un taran ii explica fiicei adolescente: "Astea asa-s, cand nu mai vor sa dea o tin pe-a lor."

Tot sirul asta de secvente se regaseste concentrat in urmatoarea fotografie:



Nici urma de mascul-porc, probabil era la o bere cu baietii.

Toate vietatile pe care le-am vazut in ziua aia erau aduse special pentru copiii de la oras.

4 comentarii:

  1. Nu tot timpul pot trage concluzia ca ar face asta si in natura. Am vazut un documentar pe animal planet in care girafele care nascusera cu oamenii langa ele nu voiau sa-si alapteze puii. Si-au dat seama de asta dupa ce cateva au fugit in niste tufe mai indepartate sa nasca, si acele girafe si-au alaptat si iubit puiutii. Deci poate fi si mana omului aici, de la inseminarea artificiala (nu stiu cum e la voi, dar la noi scroafele si vacile si oile si caprele nu mai fac sex :D, nu mai exista "taurul comunal", vine sperma straina super performanta, care da vitei prea mari si multe vaci mor la nastere), pana la cezariana, sau la fortarea nasterii si participarea omului, la lipsa contactului direct cu puii dupa nastere (de multe ori sunt luati si curatati), etc. De fapt na, stii tu, ca la oameni :D.

    RăspundețiȘtergere
  2. Serios?! Dar porcii, taurii si tapii, ei ce fac? Hait, am uitat sa scriu ceva, abia acum imi dau seama.

    Ma intristezi, Raluca, eu credeam ca cel putin pe la tine prin zona inca nu-i asa.

    Mi-am adus aminte si ce vroiam sa nu: cu ce pret se obtine mult lapte pentru consumul nostru.

    RăspundețiȘtergere