miercuri, 10 martie 2010

Guasa

Uimirea de mine.
Siguranta cu care mi-am ales locul, asa de clar si spontan, fara sa ma fi gandit inainte. aici. pamantul bun, simteam si iarba vie sub picioare. picioarele pe pamant. capul peste nori.
Baierile inimii ca niste cheotori si catarame tremurand de spaime, temeri si totii capcaunii itind capetele din gurile de canal ale mintii. Odata rupte zagazurile, odata inceputa furtuna electrica, spaima se duce ca un fum iute, pe lumea ei. Ce-am fi fara teama.
Secretul in sfarsit cunoscut, primul gand: asa am venit eu.

puterea
usurinta
trecerea
gerunziul care merge de atunci cu mine
drumul
coboratul
timpul bun, rabdator
mirosurile calde
noaptea noaptea
mic mic mic
si viteaz
protestand
cat l-am rugat
increderea
drumul interior
revenirea pe lumea asta, luciditatea dupa betie
patul
Cat am mers astea treizeci si trei de luni, pas de copil cu pas de mama, ca sa crestem. Si chiar daca n-ar fi putut sa fie, drumul care m-a facut altfel de femeie.
Seringa de forta ca un salt elastic in mijlocul vietii vertical.
Cel mai feminin lucru pe care l-am vazut vreodata, iesit din adancurile mele: casa imbatatoare, neinchipuit de frumoasa, am sorbit-o din ochi, asa de animalic, flamanda: copacul cu radacinile, coroana si nervurile lui, exuberanta si netezimea, darnicia, caldura palpitand inca.

freamat de tample.

sufletul rupt: o sa pot sa ma impart? si aburul de caldura, dorul ca o galeata imensa de apa rasturnata. imbratisarea. ce dor mi-a fost. acasa. fetita mea mica mare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu